Bytt är bytt kommer aldrig igen

Jag fick frågan från min jobbarkompis. Hur nöjd är du med livet på en skala från 1 till 10?
Oj vilken svår fråga tänkte jag och Elisabeth, som hon heter, gav mig lite betänketid.

Och nu har jag tänkt. 9 av 10 svarade jag. Mest därför att jag är svensk och inte vågar säga 10. Det känns så definitivt. Tänk om det regnar imorgon och jag ångrar mig. Kanske är jag bara 7 av 10 nöjd då. Får jag ångra mig i så fall?

När jag cyklade hem från jobbet kände jag mig i alla fall väldigt nöjd. Kanske därför att jag hade bra musik i öronen och solen sken. Eller för att jobbarkompisarna är fantastiska. Kan vara för att jag fyller år om 2 dagar och får fin besök från Göteborg. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback